Wtorek, 14 sierpnia 2018. Imieniny Alfreda, Maksymiliana, Selmy

Podziel się:

Podziel się:

Lekcja matematyki w przedszkolu

Pięciolatki gościły dziś u siebie panią Katarzynę Jesionek - nauczyciela matematyki w ZSZ i O w Morągu, która poprowadziła w bardzo ciekawy i przystępny dla nich sposób "lekcję matematyki".

Po krótkim wstępie i przedstawieniu się przedszkolaki utrwaliły sobie liczenie w zakresie 1-10 - przeliczały literki w napisach z ich imionami, porównywały ich liczbę, określały różnice posługując się określeniami "mniej o...", "więcej o...", "tyle samo". Kolejnym zadaniem było wylosowanie przez wybrane dziecko kartonika z liczbą i ułożenie go we właściwej kolejności - jak się okazało zdecydowana większość dzieci zna doskonale wygląd cyfr i liczbę 10. Później "Żabki" mogły popisać się konstruowaniem z klocków wież, ale żeby nie było za łatwo mama Antka wydawała polecenia typu: "Podaj mi trzy żółte klocki", a dzieci przeliczały kolejno elementy budowli i porównywały ich liczebność. Kolejną zabawą było porównywanie zawartości słoików wypełnionych cukierkami. Na pytanie pani matematyk "W którym słoiku jest więcej cukierków?" - oczywiście padła odpowiedz, że tam, gdzie są większe.Jakie było zdziwienie, gdy po wysypaniu ich i przeliczeniu okazało się, że jest ich tyle samo! Kilkoro dzieci stwierdziło też, że starczy cukierków dla wszystkich, tylko jedni dostaną małe, a inni duże. Jak się jednak na końcu okazało każdy dostał od pani Jesionek i małe, i duże. Ponadto pięciolatki musiały wykonywać operacje typu "Zjadłam dwa cukierki czerwone i jeden niebieski. Ile zostało? Po zabawie z cukierkami przyszła kolej na zabawę z muzyką. Każde dziecko miało przypisaną cyfrę i musiało ją odgadnąć po tym, jak inne wybijało jej liczbę instrumentem muzycznym.Cyfra przyklejona do ubrania była wyjściem do kolejnego zadania - dzieci siedziały w kole, a na hasło np "cyfra 6", biegły wokół okręgu i po okrążeniu siadały na swoim miejscu. Przedszkolaki świetnie poradziły sobie też z zabawą z cyframi na kartonikach, które musiały wcześniej uporządkować, a następnie wskazywać właściwą na polecenie prowadzącej. Celem zajęcia było utrwalenie liczenia ze zrozumieniem w zakresie 1-10, zachęcenie dzieci do poznawania znaków matematycznych, rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych od najmłodszych lat. Dzieci podziękowały wręczając pani Kasi mały upominek, a nasz gość zaprosił nas na kolejne spotkanie do swojej klasy w szkole. Oczywiście skorzystamy z zaproszenia i dziękujemy za bardzo pouczające spotkanie. Anna Miś - Przedszkole nr 6 "Pod Zielonym Parasolem"
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: Anna Miś
Oceń artykuł:

(0)